To zdanie może wypowiedzieć bardzo duża część klientów B2B.
Ale zacznijmy dziś od danych, które pięknie malują nam bardzo ważną rzecz!
Badanie (Dentsu B2B, 2024) pokazuje jak kupujący postrzegają marki B2B w ostatnich latach, a dokładnie ilu z nich zgodziłoby się ze zdaniem:
„Wiele marek, które widzę w pracy ma podobny marketing i komunikaty – wszyscy brzmią i zachowują się tak samo”:
→ 60% kupujących w 2022 roku
→ 63% kupujących w 2023 roku
→ 68% kupujących w 2024 roku
Szok, z roku na rok, kupujący widzą coraz mniej różnic między markami B2B. Pomimo tego, że coraz więcej firm zaczyna rozumieć wartość jaką niesie rozpoznawalna marka. Generuje to sporo najróżniejszych działań marketingowych. Ale w dalszym ciągu większość z nich popełnia te same błędy.
Jeśli ktoś zapytałby mnie o to, dlaczego akurat tak wyglądają wyniki badania (Dentsu B2B, 2024), jednym tchem wymieniłbym:
↳ bylejakość materiałów graficznych
↳ nudna komunikacja
↳ kopiowanie innych
↳ treści generowane przez AI
↳ brak strategii i planu działania
↳ nieczytelne strony WWW
↳ niedocenianie wartości marki
Klient nie zapłaci nam więcej za coś,co nie niesie wartości i jest takie samo jak wszystko dookoła. Bo skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać.
Daj znać co według Ciebie wpływa na to, że coraz więcej marek brzmi tak samo ?
#NieKombinujTylkoWiosłuj – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…🎈
🛒 B2B też sprzedaje w internetach!
👉 Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.
źródło: Dentsu B2B Superpowers Index 2024