Albo Ty, albo zrobi to konkurencja!

Większość firm B2B jeszcze tego nie dostrzega, a to duży błąd! 

Kupowanie w B2B zmieniło się bezpowrotnie. Coraz częściej serwisy e-commerce (sklepy internetowe, platformy B2B)  przejmują kontrolę nad sprzedażą –  stając się podstawowym narzędziem realizacji celów sprzedażowych. 


Dlaczego to ważne, żeby być częścią tej wielkiej zmiany?

💡 Zerknij na badanie Gartner, które pokazuje, że aż 75% klientów B2B wybiera samodzielne zakupy, bez konieczności udziału sprzedawcy. 

To oznacza tylko jedno, większość klientów B2B kupując dziś nie chce rozmawiać z handlowcami. Oczekuje rozwiązań, które pozwolą im realizować zakupy samodzielnie w prosty i sprawny sposób. Wtedy, kiedy tego potrzebują. 

💡Natomiast Raport 6sense 2024 Buyer Experience pokazuje, że zanim kupujący B2B po raz pierwszy skontaktują się ze sprzedażą, w 80% przypadków mają już preferowanego dostawcę, a ten jest zwycięzcą w 80% przypadków!

To oznacza, że w B2B wygrywa ten, kto jako pierwszy zostanie zapamiętany w głowie klienta. Wszystko to musi się wydarzyć zanim jeszcze poleci oficjalny mail czy telefon od niego. 

Dzieje się tak dlatego, że potencjalny klient B2B zaczyna „zakupy” od sprawdzania rynku, czytania opinii, materiałów edukacyjnych i porównywania rozwiązań. Już wtedy wybiera sobie faworyta. Późniejsze rozmowy sprzedażowe są tylko formalnością.

Zanim zatrudnisz kolejnego handlowca, zadaj sobie jedno pytanie:

→ Nie to, czy warto zainwestować w rozwiązania e-commerce dla B2B, tylko to – Jak mogę je wdrożyć szybko i sprawnie tak, by wspierały procesy zakupowe i stały się ich integralna częścią?

✳️ Nie czekaj, aż zrobi to Twoja konkurencja. Zacznij działać. Zaplanuj proces wdrożenia e-commerce w Twojej firmie i konsekwentnie go realizuj. Musisz zaistnieć w świadomości klienta, zanim jeszcze zacznie się rozglądać  za dostawcą. Dostarczyć mu narzędzia, które pozwolą mu realizować zakupy online!




#NieKombinujTylkoWiosłuj – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…🎈

🛒 B2B też sprzedaje w internetach!

👉 Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.