MAMY to już albo nie?

Digitalizacja i samodzielność kupujących w B2B!

Dziś proces zakupowy w B2B to już nie tylko kontakt z handlowcem, ale przede wszystkim research w sieci, zanim zostanie wysłany mail do dostawcy. To porównania, korzystanie z AI i social mediów. Wkrótce 70% kupujących w B2B to będą millenialsi! Młode pokolenie, które ceni wygodę, jasne ceny, realne opinie i samoobsługę online.

Firmy B2B coraz sprawniej i dynamiczniej przenoszą się do internetu. Moim zdaniem nie będzie już od tego odwrotu. Jeśli chcesz efektywnie sprzedawać do B2B, musisz umieć działać dwutorowo: zapewniać klientom komfort online i offline oraz ułatwiać każdy fragment procesu zakupowego.

Dziś nowa generacja tych, którzy  podejmują decyzje, szuka informacji  ONLINE – i to zanim jeszcze odezwą się do działu sprzedaży.

💡 Według TrustRadius, większość kupujących B2B chce samodzielnie realizować część lub całość procesu zakupowego.
💡 Z badań Gartner wynika, że już 83% klientów B2B chce zamawiać i zarządzać swoim kontem przez portal self-service, bez udziału handlowca!
💡 McKinsey podaje, że do końca 2025 roku millenialsi będą stanowić aż 70% decydentów. Oni cenią wygodę i kochają online.


Co to oznacza dla Twojej firmy?


🔸 Musisz być obok klienta, zaistnieć w jego świadomości, zanim do Ciebie napisze.
🔸 Trzeba budować doświadczenia zakupowe dla samodzielnych cyfrowych klientów.
🔸 Twoja oferta powinna być klarowna, powinna zawierać konkretne wartości i rozwiązywać problemy klientów.

Proces zakupowy B2B dziś to  już nie tylko uścisk dłoni, czy rozmowa telefoniczna, ale cała cyfrowa ścieżka: od researchu w sieci, przez social media, treści edukacyjne i AI, aż po zamówienie z poziomu portalu dostępnego w internecie!


Kto z tego nie skorzysta — zostanie w tyle. I tyle.




#NieKombinujTylkoWiosłuj – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…🎈

🛒 B2B też sprzedaje w internetach!

👉 Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.

👉 Zainteresował Cię post – Zostaw ❤️ lub zapisz go na później.

Napisz do mnie

Zaplanuj spotkanie