Digitalizacja i samodzielność kupujących w B2B!
Dziś proces zakupowy w B2B to już nie tylko kontakt z handlowcem, ale przede wszystkim research w sieci, zanim zostanie wysłany mail do dostawcy. To porównania, korzystanie z AI i social mediów. Wkrótce 70% kupujących w B2B to będą millenialsi! Młode pokolenie, które ceni wygodę, jasne ceny, realne opinie i samoobsługę online.
Firmy B2B coraz sprawniej i dynamiczniej przenoszą się do internetu. Moim zdaniem nie będzie już od tego odwrotu. Jeśli chcesz efektywnie sprzedawać do B2B, musisz umieć działać dwutorowo: zapewniać klientom komfort online i offline oraz ułatwiać każdy fragment procesu zakupowego.
Dziś nowa generacja tych, którzy podejmują decyzje, szuka informacji ONLINE – i to zanim jeszcze odezwą się do działu sprzedaży.
💡 Według TrustRadius, większość kupujących B2B chce samodzielnie realizować część lub całość procesu zakupowego.
💡 Z badań Gartner wynika, że już 83% klientów B2B chce zamawiać i zarządzać swoim kontem przez portal self-service, bez udziału handlowca!
💡 McKinsey podaje, że do końca 2025 roku millenialsi będą stanowić aż 70% decydentów. Oni cenią wygodę i kochają online.
Co to oznacza dla Twojej firmy?
🔸 Musisz być obok klienta, zaistnieć w jego świadomości, zanim do Ciebie napisze.
🔸 Trzeba budować doświadczenia zakupowe dla samodzielnych cyfrowych klientów.
🔸 Twoja oferta powinna być klarowna, powinna zawierać konkretne wartości i rozwiązywać problemy klientów.
Proces zakupowy B2B dziś to już nie tylko uścisk dłoni, czy rozmowa telefoniczna, ale cała cyfrowa ścieżka: od researchu w sieci, przez social media, treści edukacyjne i AI, aż po zamówienie z poziomu portalu dostępnego w internecie!
Kto z tego nie skorzysta — zostanie w tyle. I tyle.
#NieKombinujTylkoWiosłuj – to łatwe, KIEDY wiesz JAK…🎈
🛒 B2B też sprzedaje w internetach!
👉 Jeśli potrzebujesz w tym pomocy, napisz do mnie.
👉 Zainteresował Cię post – Zostaw ❤️ lub zapisz go na później.
Napisz do mnie